poniedziałek, 24 lutego 2014

Gospodarka i budynki Uniwersytetu Jagiellońskiego od XV do XVIII wieku

Taki drobiazg machnęłam. Cała seria była wydawana z okazji rocznicy kopernikowskiej i nazywała się COPERNICANA CRACOVIENSIA, to jest tom szósty, aczkolwiek nazwanie tej publikacji "tomem" wydaje mi się grubo przesadzone, ze względu na nikłe rozmiary.
Książeczka ma dwóch autorów:
Estreicher bardzo skrótowo omawia poszczególne budynki uniwersyteckie, także te już nieistniejące, jak bursy studenckie, natomiast Michalewicz odwala takie ble ble na temat, jak by można napisać historię zarządzania majątkiem uniwersyteckim.
Przeczytałam, bo chciałam coś cienkiego do tramwaju :)

Początek:
i koniec:

Wyd. Państwowe Wydawnictwo Naukowe Kraków 1973, wyd.I, 86 stron
Z własnej półki (kupione na allegro za 6 zł)
Przeczytałam 21 lutego 2014

Na temat budynków UJ powstaje cała seria monografii, której bardzo kibicuję i natychmiast kupuję kolejny tom, gdy wychodzi. Na razie są trzy:
Nie czytam, bo czekam na całość - nie wiem, czy słusznie :)

W TYM TYGODNIU OGLĄDAM
1/ film włoski BOCCACCIO '70, 4-nowelowy, w reż. Luchino Viscontiego, Mario Monicellego, Vittorio De Sica i Federico Felliniego, z 1962 roku
Tu nowela KUSZENIE DOKTORA ANTONIEGO w reż. Federico Felliniego, w całości:


2/ film czeski SZKOŁA PODSTAWOWA (Obecná škola), reż. Jan Svěrák, z 1991 roku
Trailer:


3/ film polski GANGSTERZY I FILANTROPI, reż. Jerzy Hoffman, z 1962 roku, w całości na YT:


No i kontynuuję oglądanie rosyjskiego serialu ZBRODNIA I KARA z 2007 roku (w 8 odcinkach):

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz