sobota, 17 września 2016

Bohumil Hrabal - Balony mogą wzlecieć


Kolejny tom opowiadań. I znowu niektóre powtarzające się, z kolei w tłumaczeniu państwa Falskich.
Takie bardziej komentarze do rzeczywistości, jak te listy do Kwiecieńki czy do Cassiusa.


Początek:
Koniec:

Wyd. Świat Literacki Warszawa nie wiadomo kiedy, 116 stron
Tytuł oryginalny: Balony mohou vzlétnout
Przełożyli: Katarzyna Kępka-Falska, Maciej Falski
Z biblioteki
Przeczytałam 10 wrześnnia 2016 roku

Już mi zostało mniej niż więcej Hrabala z bibliotek :)
Te z prawej, począwszy od Gry w życie, są przeczytane. Z brzegu Tokarczuk, którą będziemy omawiać na Dyskusyjnych Klubach Czytelniczych w następny wtorek, więc już pożyczyłam. Kiedyś patrzeć na to nie mogłam, już sam tytuł mnie zbrzydzał, taki grafomański :) A teraz mam nadzieję, że mi się spodoba.


System karteczkowo-pudełkowy opracowany. Na zdjęciach pudełko z filmami, ale dziś wyprodukowałam sporo karteczek z tytułami książek, do drugiego pudła - nie wiedziałam, że tyle mam fajnych (mam nadzieję) rzeczy do przeczytania!
Oczywiście najistotniejsze to napisać, GDZIE dana rzecz się znajduje, bo inaczej można szukać i szukać :)




W TYM TYGODNIU OGLĄDAM

Film hiszpański JULIETA, 2016
Reż. Pedro Almodovar
Trailer:


Julieta to mieszkająca w Madrycie kobieta w średnim wieku. Przypadkowe spotkanie z Beatriz, przyjaciółką córki, wywołuje w kobiecie powrót wspomnień. Julieta zaczyna je spisywać, doprowadzając do konfrontacji z przeszłością. Musi zmierzyć się z siłą miłości do rybaka Xoana, którego utraciła w wyniku śmiertelnego wypadku.
7/10



4 komentarze:

  1. Jest jeszcze coś takiego https://czarne.com.pl/katalog/ksiazki/hrabal

    Przepraszam, jeśli to już znasz, na Twoich półkach nie mogę wypatrzeć tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i jeszcze. Ma się ukazać nowe, zmienione wydanie Gottlandu https://czarne.com.pl/katalog/ksiazki/gottland-2016

      Usuń
    2. Na to jestem wpisana na listę w osiedlowej bibliotece :)

      Usuń
    3. Nowy avatar! Taki z XX-lecia międzywojennego :) ładny!

      Usuń